Praktyczne wskazówki: Jak radzić sobie ze stresem podczas pandemii koronawirusa SARS-COV-2?

Od kilku tygodni wraz z portalem www.informacjekoronawirus.pl prowadzimy Infolinię, na której uruchomiliśmy dodatkowo dyżury psychologa, który jest do dyspozycji wszystkich potrzebujących w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 18-19 pod numerem +48 801 665 833 wew. 2.

Na podstawie prowadzonych rozmów przygotowaliśmy dla Państwa mały poradnik dotyczący tego, jak radzić sobie ze stresem podczas pandemii. Zachęcamy do lektury, pobrania materiału – a jeśli chcielibyście Państwo dowiedzieć się więcej – do obejrzenia webinaru z psychologiem nt. tego jak radzić sobie z emocjami w dobie pandemii (film umieszczamy na samym dole niniejszej aktualności).

Jak radzić sobie ze stresem podczas pandemii koronawirusa SARS-COV-2?

To normalne, że czujesz się smutny, zestresowany, zdezorientowany, przestraszony lub zły podczas kryzysu.

Pomóc może rozmawianie z ludźmi, którym ufasz. Podtrzymuj kontakt z rodziną i przyjaciółmi.

Będąc w domu utrzymuj zdrowy styl życia, w tym prawidłową dietę, sen, wysiłek fizyczny i kontakty społeczne z domownikami oraz za pomocą telefonu i Internetu z pozostałą rodziną i przyjaciółmi.

Zadbaj o plan dnia, wyznaczanie sobie realnych celów na dzień. Znajdź czas na przyjemności.

Nie korzystaj z papierosów, alkoholu czy innych substancji uzależniających w celu radzenia sobie z emocjami.

Jeśli czujesz się przytłoczony/-a, porozmawiaj z terapeutą, psychologiem lub lekarzem. Miej zaplanowane gdzie możesz się udać i jak szukać pomocy w przypadku problemów ze zdrowiem fizycznym i psychicznym, jeśli będziesz tego potrzebować.

Jest dużo wypróbowanych sposobów na zrelaksowanie się, znajdź ten, który będzie najlepszy dla Ciebie.

Trzymaj się faktów. Zdobywaj informacje, które pomogą Tobie precyzyjnie ocenić ryzyko tak, abyś mógł/mogła zastosować właściwe środki ostrożności. Korzystaj z wiarygodnych źródeł informacji, takich jak oficjalne zalecenia organów państwowych czy strona Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Aby ograniczyć zdenerwowanie, zredukuj ilość czasu, jaką Ty i Twoja rodzina spędzacie na oglądaniu lub słuchaniu niepokojących doniesień medialnych.

Skorzystaj z umiejętności używanych w przeszłości, które dawniej pomagały Tobie radzić sobie z przeciwnościami. Wykorzystuj je do radzenia sobie ze swoimi emocjami podczas trudnego okresu tej epidemii.

Piśmiennictwo:

World Health Organization. Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public.

https://www.who.int/images/default-source/health-topics/coronavirus/eng-mythbusting-ncov-(30).tmb-1920v.png Dostęp online 26.04.2020.

POBIERZ ULOTKĘ Z MATERIAŁAMI:

ZOBACZ WEBINAR „JAK ZADBAĆ O NASZE EMOCJE W DOBIE PANDEMII?”:

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Zeen HTML5 Video

Więcej
Wskazówki: Jak unikać mimowolnego dotykania twarzy